Tuesday 4 March 2014

خانه تکانی

خانه تکانی ادامه دارد و هر چیز و هر جا که تمیز و مرتب میشود انگار لایه ای  از خاکستر های نشسته بر روح من پاک میشود! کمد لباسها خطکشی شده دوباره چیده شد و کیسه های بزرگ لباس های نپوشیده در سال گذشته از خانه خارج شد!

برای سبزه هفت سین، ماش در آب ریختم و با هر مشت ماش دعا کردم برای سلامتی همه عزیزانم ....

در حین خانه تکانی گلها جوگیر شدند و شروع به گل دادان کردند! روحم مثل بچه ذوق میکند و دستهایش را به هم میکوبد وقتی گلدانی به گل میاید! 

خانم پاکستانی جدیدی که به تازگی برای تمیزکردن خانه میاید تمام کرکره ها را امروز شست و اتاق ها بوی نویی گرفت! حباب های چراغها را به میل خود درآورد و پاک کرد. حالا چراغهای خانه که روشن میشود چراغهای دل من هم روشن میشود!


بوی عید در دلم پیچیده و... وقتی فکر میکنم چند تایی هم پروانه در دلم پرپر میزنند تا یاد آمدن پدر مادرم میوفتم! ٩ روز مانده و کودک درونم هر چه نزدیکتر میشویم بیشتر بهانه آغوش پدر مادرش را میگیرد! دلم برای برادرم که امسال هم عید تنهاست کباب است و به همین دلیل سعی میکنم به این موضوع فکر نکنم که عید زهرمارم نشود! خدا هر چه میخواهد به او بدهد که امسال هم پیش پدربزرگ و مادربزرگ عزیزتر از جانم میماند و جور تمام نوه هایی که دور مانده اند رو میکشد! دوستش دارم! از خدا میخواست که کوچولوی ما را ببیند عید را با او باشد!

غازهای کانادایی سر و صدا کنان به خانه برمیگرداند و خبر از آمدن بهار میدهند. کاش روزی برسد که پرستو های غریب دراین خاک هم به خانه برگرداند و صدای انفجار بمب تحویل سال را بار دیگر از وطن بشنوند!

دلم نمیخواست که آدمی میتوانست وطنش را درجعبه های خاک ببرد هر کجا که خواست، دلم میخواست که میشد همچون بنفشه ها ریشه در خاک بمانم.

8 comments:

  1. به به از این همه ذوق.ما هم مشغول خانه تکانی هستیم...با تمام قوا زیر نظر سرهنگ مامان خانم!
    از الان ماش گذاشتی زود نیست؟ماش رو باید از الان گذاشت؟ما تا حالا ماش نذاشتیم نمیدونم.
    گل ها گلدونتونم مبارک:))))
    عید شما که خیلی مبارک!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. ممنون مهسا جان. ماش رو باید ۱۷ روز به عید خیس کنی ، ماش تنبله!

      Delete
    2. اِ چه جالب.نمیدونستم.حیف الان که دیگه دیره.ایشالا سال دیگه ماش خیس میکنم.

      Delete
  2. Hey,
    Eidetoon pishapish mobarak. I totally forgot about "Sabzeh". This was a great reminder. :)
    I was wondering if I can ask you about some concern that I have about a baby. I'll really appreciate if you can email me and give me some suggestions.
    I'm 6 months pregnant and is gone be my first baby. But I have no idea how much living space would I need for the first 1-2 years. We are living in a 1 bedroom big house, but planning to move to a 2 bedroom apartment, which is much smaller than what we have now. But I was thinking if my parents or my husband parent want to come and stay with us we really need a 2 bedroom. But I have no idea how much area i would need for living room. The one apartment that we like, will hardly let us put our furniture in, and there wouldn't be any more free space.
    As you know the budget is always limited, so I have to find a balance between how much i should pay for rent if I deiced to go with a bigger space, and how much budget I would need for the first year of my baby. I check the babycentre.com, and it says it might cost about $5000 for 1 year. Does this budget make sense for you? or did you spend much more?

    here is my email and it would makes me very happy if you can give me some suggestions: atash.p@gmail.com

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hi! First of all Congratulations to the mom-to-be! and Thank you for reading my blog!
      I'll email you the details of my own experience!
      Eyde to ham mobarak! :)

      Delete
  3. بوي تازگي خانه ات تا اينجا هم امد انگار. مبارك باشه خانم. براي پرستو ها هم گاهي چاره اي نيست بايد مسافر باشند مامان هم خوش به حالش كه مادر بزرگ و بابابزرگ هستند و با همند.

    ReplyDelete
    Replies
    1. مرسی سوده جان! همینطوره!

      Delete
  4. به به چه مامان منظمی هستی تو

    ReplyDelete